kerta kiellon päälle, totesi Pirkko kun taas siemeniä tilasi!

sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Edelliset tilaukset jo olivat melkoisen runsaat, mutta kovin pitkäksi aikaa en ehtinyt rauhoittumaan, kun luin Tiinan tilauksista ja taas se oli menoa! Juuri Kurjenpolvia ja heiniähän oli ihan pakko saada:)

GERANIUM SESSILIFLORUM NIGRICANS
GERANIUM ROBERTIANUM ALBUM
Geranium maderense
GERANIUM MADERENSE
GERANIUM PSILOSTEMON
Geranium phaeum 'samobor'
GERANIUM PHAEUM 'SAMOBOR'
Geranium bohemicum
GERANIUM BOHEMICUM
GERANIUM LUCIDUM
GERANIUM MACULATUM ALBUM
Juncus 'swarm-of-hedgehogs'
JUNCUS 'SWARM-OF-HEDGEHOGS'
Stipa arundinacea
STIPA ARUNDINACEA
Carex trifida
CAREX TRIFIDA
BRIZA MEDIA LIMOUZI

35 kommenttia:

  1. Odotettavissa on tosiaan kukkaloistoa.

    Kiitokset vastauksesta.Voisin kokeilla chiliä,jos kasvihuoneen kohtalo varmistuu keväällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle iski viimekesänä oikea geranium-innostus, en aiemmin ollut niistä kiinnostunut. Hankin kaikki taimet, mitä eteeni osui ja nytpä valikoimani tulee laajenemaan :)
      Chiliä muuten taitaa on myös Patio-versiona, http://korpikangassiemen.fi/fi/product/index/group/Siemenet/subgroup/Patio-vihannekset?menu=shop%3BSeeds%3BPatio-vihannekset

      Poista
  2. Mä jo tuota sun edellistä satsia naureskelin - kommentista en tiedä mihin se on hävinnyt kun ei näy, mua vissiin sensuroidaan ☺ - mutta täytyy sanoa että mä en moisten päälle ymmärrä yhtään mitään...mä vaan menisin ja roiskisin maahan ja odottaisin että jotain tapahtuu, eli tulee kukkameri!

    Paras pysyä vissiin vaan ostotaimissa. Ja kerjätyissä ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ainakaan ketään sensuroi, mutta bloggeri ei taida musta tykätä kun ei pysty ulkoasuakaan muokkamaan ;)
      En minäkään paljon ymmärrä ja siksi olenkin valinnut multiin roiskastaavaa plaatua!
      Kerjätyt taimet on aina parhaita :)

      Poista
  3. Ihania siemeniä!
    Blogissani on sinulle haaste!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania ovat, ainakin tässä haaveiden vaiheessa. Mutta eipä noita ole pakko yhtenä suvena kaikkia maahan laittaa todellakaan. Siispä ei paineita :)
      Jaahas, tulenpa katsomaan, kiitos!

      Poista
  4. Oijoijoijoijoi, miten IIIIIHANIA kurjenpolvia!! Kuolen! En kestä! Haluan! Ihailen! Itken!

    Mistä tilasit nuo huikeat geraniumit? Sano, että sieltä on jo kaikki loppu, niin mun ei tarvitse mennä edes katsomaan ("katsomaan")? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siellä paikassa on Kurjenpolvia liki 70 erilaista laatua;) Valitsin vain tuommoisia tummanpuhuvia pääosiltaan. Ja pakko kertoa, että olis milessäni kuntiulausta tein koska sun ansioista olen ihastunut Kurjenpolviin <3 Jos toiveesi ovat kohtuullisia, niin voisin postittaa siemeniä?

      Poista
    2. http://www.plant-world-seeds.com/
      sorry, meinas osoite unohtua ;)

      Poista
    3. Oi, kiva kuulla, että olen voinut olla saattamassa sinua ja kurjenpolvia yhteen <3

      Menen heti kurkkaamaan tuonne kauppaan, että josko kaikki olisi jo myyty ;) Kiitos kaunis ajatuksesta lähettää siemeniä, mutta en mä millään tohdi...

      Poista
    4. No tosiaankaan tuskin olisin ilman sinua Kurjenpolvista koskaan edes kiinnostunut ;) Ainakaan näin paljon. Kerrohan sitten, mitä kaikkia ihanuuksia kaimojasi hankit!

      Poista
  5. Allright :)!! mutta noita Samoboreja oisit saanut multa pikku taimina, niitä putkahtelee hurjasti.Mä tilasin niitä perustummakurjenpolven siemeniä nyt :) Mulla on kans tavallista rennompi ote nyt noiden siemenien kans.Kylvän minkä kerkiän,vähän kutakin.Onneks mulla on se minikasvihuone,jonka hyllyille sopii paljon purnukoita. mä voisin myös lähteä mukaan siihen ehdottamaasi siemenvaihtoon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voihan taimi. Toivottavsti niitä alkaa sitten mullekin putkahtelemaan. Rennolla otteellaa, juuh :)
      Minäkin mietin jotain kerrossysteemiä esikasvatukseen, saisi kissasuojattua tilaa lisää.... Kiva, jos lähdet vaihtamaan.

      Poista
  6. ♥ Kivoja valintoja! Onpa kivaa odotella kevättä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näillä hankinnoilla pääsee mukavasti fiiliksiin :)

      Poista
  7. Voi mahdoton, mitä ihanuuksia nuo kurjenpolvet.....Pitäisiköhän minunkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolla kaupassa on Kurjenpolvia kymmenittäin, toinen toistaan ihanampia ;)

      Poista
  8. Voi hyvänen aika sinun kanssasi Pirkko! Eikö sulle mikään riitä:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmpmh. Ei varmaankaan. Olin jo taas tänään katsomassa kuvastoja, kun huomasin unohtaneeni pari pikku juttua....

      Poista
  9. Voi hertsileijaa! Onneksi minä en ole tuossa siemenkoukussa..., ainakaan vielä.

    VastaaPoista
  10. Hih, minähän sanoin, että se edellinen oli vasta ensimmäinen erä :) Ihanaa että kasvit on keksitty pakata noin pieniin astioihin kuin siemen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin sanoit. Taidat jo tuntea mut ;)
      Siemenet on jo olemassaolollaan, pussukoissaan suloisia.

      Poista
  11. Tommosta tää siementilailuaika sitten teettää ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varo vaan, tää on tarttuvaa laatua tämä kuume ;)

      Poista
  12. Niin ihania! Tuota Stipa arundinaceaa minäkin olen miettinyt, ja Briza on ollut ihan suosikkiheiniä jo siitä asti, kun lähdin Englantiin alaa opiskelemaan, siis mitä... 16 vuotta sitten! Eikä sitä vieläkään löydy pihaltani!
    Voi aah, mitä kukkailoa ja sellaista luonnonmukaista istutusta noista saa aikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavsti mä saan noi onnistumaan, tuo Briza on niin mun mieleeni ja tuo punerva Stipa toisi rentouttakin :)

      Poista
  13. Oi joi.... Huomenna palaan kyllä tutkailemaan sitä eilistä postaustasi! Sivu on koko ajan koneella auki, etten vaan unohda.

    VastaaPoista
  14. Kaunista... kyllä se kevät sieltä tulee, ihan pian :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kohina kuuluu, jos ei muusta niin siemenkuvastojen selailusta ;)

      Poista
  15. Nyt ymmärrän mitä on siemenkoukku :)

    VastaaPoista
  16. Heh, mä en ehkä tiennyt noin paljon eri kukkalajeja olevan olemassakaan ;) Mutta sen toki tiesin, kuinka energinen ja aikaansaava sä osaat olla hankintojenkin suhteen <3 On se kyllä ihmeellistä, miten paljon iloa ja kauneutta voi kätkeytyä pieneen siemeneen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun käyt katsomassa tuolla http://www.plant-world-seeds.com/ nettikaupassa, niin yllätyt ihan oikeesti. Pidä huivistasi kiinni, siellä on pelkkiä kurjenpolviakin tais olla 66 laatua!
      Jaa että osaan shoppailla?

      Poista