Ystäväkirja -bloggaajan versio

lauantai 8. huhtikuuta 2017

Ihan pakko oli napata tämä hauska blogeissa nyt kiertävä haaste.


Nimeni on

Pirkko Katriina

Kuvassa olen Ghanassa mennävuosina.

Jotkut kutsuvat minua...

Mammaksi, äidiksi, vaimoksi (Pupuksi, Nyusziksi, Cicuksi, Pupsiksi, Pupuvaimoksi),  kissamammaksi, tyttäreksi. Työelämässä ja vähän muuallakin olen Pike. 

Olen syntynyt

Tampereen Yliopistollisessa keskussairaalassa. Kotitaloni sijaitsee neljän kilometrin päässä tästä nykyisestä kodistani, olen minä toki kauempana myös asunut, mutta tänne veri veti takaisin.


Pienenä olin ihan varma, että minusta tulee

Kaupan täti. 

Mutta minusta tulikin

Psykiatrinen sairaanhoitaja, yksikönjohtaja mielenterveys -ja päihdeasiakkaiden päivätoimintakeskuksessa.


Kolme parasta piirrettä minussa

Entinen esimieheni sanoi, että minussa on munaa, munaa ja munaa ;)
Sanoisin nyt luovuus, rohkeus ja periksiantamattomuus.
Kaupunki

Tampere. Budapest. En mä tiedä, nämä kaksi ovat ne rakkaimmat.




Biisi


Juoma

Vesi, kahvi, kevytcola, tee,
kuiva siideri, shamppanja, Amaretto, Baileys. 
Kuvassa Jessen nimikkojuoma, kuoharia kultahipuilla.



Sarja

 Nyt näitä löytyy monta lempparia! Menneenä talvena katsoin enemmän sarjoja kuin varmaan koskaan aikaisemmassa elämässäni yhteensä. Bonusperhe, Rimakauhua ja rakkautta, englantilaiset ja pohjoismaiset dekkarit ja draamat. Downton Abbey on kaikkien aikojen ihanuus.

Kosmetiikkatuote

Käsivoide? Jaa ei kelpaa, no sitten Everyday Minerals mineraalimeikkipohja.



Sovellus

WhatsApp. Here Maps. Pasianssi.


Instagrammaaja

Olen.
 


 Blogijuttujen lisäksi laitan instaan kuvia lukemistani kirjoista.
Tässä maaliskuun saldo.



Jos saisin lisää tunteja vuorokauteen

Lukisin luultavasti kirjaa senkin ajan

Parin lasillisen jälkeen perjantai-iltana kuuntelen Spotifystä

Ha-haa,  vain ja ainoastaan Anssi Kelan biisiä Musta tuntuu multa. Mulla kun ei ole mitään muuta Spotifystä ladattuna ;)  Stereoista vaikkapa vanhaa jazzia tai Leonard Cohenia. En juo perjantaisin paria lasillista, vaan joskus harvoin siiderin.

Pakkaan mukaan matkalle

Vuosi vuodelta vähemmän tavaraa. Luettavaa pitää aina olla, tosin siitäkin pulasta pelastaa e-kirjat. Passi, luottokortti ja kännykkä ovat pakollisia.

Mitä teet kotona, kun kukaan ei näe

Luen kirjaa. Yleensä toimin samalla kissoille patjana.

Viimeisin sisustusostokseni

Ostin tämän itsetekemäni käsivoiteensäilytys - keramiikkalooran alle huopatassut. 



Paras tapa tuhlata 50 euroa

  
Kesäaikaan ilman muuta puutarhakauppaan lähtee tuo raha ja katoaa helposti.
Mutta puutarhakauden ulkopuolella,  joku hemmotteluhoito. Ja se ei ole tuhlaamista!

Ohjenuorani elämässäni



Ottakaapa tästä haastetta vastaan, kaikki halukkaat!

30 kommenttia:

  1. Paljon uutta ja yllättävää tietoa sinusta! 😊 Kiva postaus! Oletpas ahkera lukija. Mä luen tällä hetkellä opintoihin liittyvien kirjojen lisäksi Kalle Päätaloa ja "elämäntaito-oppaita" (jotka nekin liittyvät osittain opintoihin). Luetko aina yhden kirjan kerrallaan, vai onko sulla useampi kirja kesken?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luen aina yhden kirjan kerrallaan alusta loppuun. Ja lukeminen on kyllä niin mieluisaa.

      Poista
  2. Aina paljastuu blogi-ystävistäkin uusia puolia vaikka on tuntenut jo pitkään. Jännä juttu, miten matkalaukku kevenee iän myötä. Lopulta varmaan otetaan vain käsilaukku mukaan kun lähdetään reissuun :) Likeminen ja kissat sopivat hyvin yhteen, sillä kissatkin pitävät lukemisesta, olen huomannut. Kaunis ja käytännöllinen keramiikkaloora.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten pasianssiaddictio ;)
      Sitä on niin oppinut, että on turhaa kantaa tavaraa varmuuden vuoksi. Kissat tykkää lukemisesta, kun lämmin patja on paikoillaan

      Poista
  3. Minä ajattelin että kosmetiikka tuotteena olisi kylpysaippua; yllättävää :o :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vois olla, on lemppareita kyllä. Kauheen huonosti löytyy kaupoista, pitäs varmaan lähteä Tallinnaan hamstraan taas :)

      Poista
  4. Hauska postaus. Mun lukemiset on taas tälle keväälle luettu, en enää ehdi. Meillä Siiri makaa aina mun tyynyn yläosassa, kun luen. Onkohan se salalukija?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voihan harmi, kun et ehdi. Béla tekee samaa, en tajunnutkaan että salalukevat tyynyltä.

      Poista
  5. Olet varmaankin kunnon ihminen!! Elämää täynnä. Tuo kirjojen esittely minuakin usein kiinnostaisi, mutta kun on noita blogeja vähän liikaakin jo. Ajattelin jos jättäisi kissablogin pois. Mutta kun heidänkin kanssa aina tapahtuu. Hyvää jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kyllä yhtää kunnon ihminen ;). Kirjoja en osaa enkä jaksa esitellä, poikkeus on joskus puutarha tai käsityöteokset.
      Kiitos samoin, hyvää kevättä!

      Poista
  6. Näitä postauksia on kiva lukea :) Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  7. Voi kun kiva haaste! Oooooh ihana käsivoiteensäilytysloora, huippukaunis! <3

    VastaaPoista
  8. Pirkko, ystäväni 💗
    Mitähän tässä nyt tuli uutta...Vähäiset matkatavarat ainaskii..
    On kyllä upea tuo laatikko. No sekin oli ylläri, että oon NOIN taitava keramiikassa. Ei sillä, etteikö muutkin aikaansaannokset oo hienoja. Mutta tuo on tosi bueno.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis SINÄ oot 😅
      Ja olen han siellä mainittu L.Amstrong, jevytcola, Bailey's ...Jolla oli mulle ihan uutta infoo!

      Poista
    2. Loorasta ei saa lähikuvia, on viutilo. Mutta tehtäväänsä täydellinen. Jaa että löytyi jotakin uutta, et ees Louis Armstrong biisijuttua tiennyt! Sä Leena ystäväni ❤ voit tehdä tän ihan privaattina tai kommenttina, niin saadaan ihmetellä!

      Poista
  9. Kunnioitusta herättävä ammatti. Paljon opin sinusta uutta tämän postauksen myötä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, olisin luullut että aikas tuttuja jo ollaan :)

      Poista
  10. Taidat olla työelämässä aika tiukka täti:)

    VastaaPoista
  11. Näitä on aina yhtä mielenkiintoista lukea! Opin sinusta paljon uutta. Mukavaa pääsiäistä! P.s. blogissani on puutarhakirja-arvonta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiiu. Mun täytyykin sitten tulla kipinkapin sun blogiisi!

      Poista
  12. Tätä oli niin kivaa lukea ja tuo sinun ammattisikin tietää. <3 Aurinkoista pääsiäistä ja kisuille myös toivottaa Osku ja emäntä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos ja hyvää pääsiäisen jatkoa teille kaikille ♡

      Poista
  13. Keramiikkalaatikko on kaunis - ja vielä itse tehty. Onkohan minulta mennyt jotain tärkeää sivu suun - tai siis ohi silmien, kun en ole tiennyt keramiikkataidoistasi? Käsivoidetta varten täytyykin olla ihan oma lootansa.
    Minulla on vielä tallessa vanha Ystäväni-kirja. Naurattaakohan tällaiset tämän päivän vastaukset yhtä paljon, kuin ne, mitä lapsena tuli kavereiden kanssa kirjoiteltua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keramiikkaa aloitin tekemään vasta tänä vuonna, et siis ole paljoakaan jäljessä. Innostuin kyllä niin kovin, että kursseja on jo uusia varattuna. Käsivoidetta mun tulee käytettyä, kun se on helposti saatavilla.

      Ystävänkirja yleensä naurattaa vuosien jälkeen, mutta taitaa mun vastaukset olla nyt liian tylsiä...

      Poista